Ödenek aktarma yetkisi kime aittir?
(a) 7197 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinin (2) ve (4) üncü fıkrası uyarınca yapılacak aktarma işlemleri, aktarmanın yapıldığı bütçenin bağlı olduğu idare tarafından yapılır.
Harcama yetkilisini kim belirler?
Devletin görev alanına giren kamu idarelerinde; harcama yetkilerinin, idareler, merkezî ve merkez dışı birimler ile kadro unvanları itibarıyla belirlenmesine, harcama yetkilerinin birleştirilmesine ve bir üst idare kademesine devredilmesine ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığınca belirlenir.
Harcama talimatını kim düzenler?
Her harcama birimi bütçe teklifini hazırlar ve birim performans programıyla birlikte strateji geliştirme birimlerine gönderir. İdarenin bütçe teklifi, strateji geliştirme birimleri tarafından harcama birimlerinin temsilcileriyle görüşülerek hazırlanır (Madde 12).
Belediyelerde harcama yetkilisi kimdir?
Kanunun 32. maddesi, bütçelerden harcama yapılabilmesinin ancak harcama yetkilisinin harcama emri çıkarması halinde mümkün olduğunu belirtmektedir. Yerel yönetimler için: harcama yetkilisi; İlk olarak kurumun en üst düzey yetkilileri olan valiler, belediye başkanları ve birlik başkanları bulunmaktadır.
Belediye yedek ödenekten aktarma yapmaya kim yetkili?
Bu fonlardan aktarma yapmaya Maliye Bakanı yetkilidir. Mali yıl içinde yedek akçeden yapılan aktarmaların tür, miktar ve idare itibarıyla dağılımı, yıl sonundan itibaren onbeş gün içinde Maliye Bakanlığınca ilan edilir.
Örtülü ödenek tahsisinde kim yetkilidir?
Gizli fonlara ilişkin giderler Cumhurbaşkanınca belirlenen esaslara göre yapılır ve ödenir.
Taşınır harcama yetkilisi kimdir?
Taşınır Kontrol Görevlisi, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı anaokulu, ilkokul ve ortaokul müdürlüklerinde görevlendirilen Taşınır Kontrol Görevlisidir. İmam Hatip Ortaokulları, her türlü lise ve kurum müdürlüklerinde harcama etkileyicilerine en yakın kişidir. Bu kişi mevcutsa, müdür yardımcısıdır, yoksa başka bir müdür yardımcısıdır.
Taşınır kayıt yetkilisi memur olmak zorunda mı?
Madde 6: “(1) Mobil kayıt görevlileri, kamu hizmeti veya faaliyeti ne olursa olsun, bu Yönetmelikte belirlenen usule uygun olarak mobil kayıt ve işlemleri yürütebilecek bilgi ve yeterliliğe sahip personel arasından harcama yetkilileri tarafından atanır.”
Taşınır kayıt yetkilisi ile harcama yetkilisi aynı kişi olabilir mi?
Personel yetersizliği nedeniyle mobil kontrol görevlisi atanamayan harcama birimlerinde bu görev, Harcama Görevlisi tarafından yerine getirilir. (3) Mobilite kontrol görevlisi ve mobilite kayıt görevlisi görevleri aynı kişide birleştirilemez.
Ödeme emri belgesini kim düzenler?
5018 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasına göre ödeme emri belgesi, Harcama Otoritesi tarafından görevlendirilen görevli tarafından düzenlenir.
Harcama pusulasını kimler düzenler?
Vergi dairesi, başvuranın vergi plakasına göre izni düzenler ve işletme sahibine teslim eder. İzin verildikten sonra, noterden veya Maliye Bakanlığı’ndan masraf raporu alınabilir. Düzenlenecek masraf raporu, mükellefle anlaşılan veya noter tarafından onaylanan bir matbaada basılır.
Gerçekleştirme görevlisi kim olur?
Uygulama görevlisi kimdir? Görev talimatı üzerine; görevleri yapan, mal veya hizmeti teslim alan, teslime ilişkin işlemleri yapan, ödeme için gerekli belgeleri düzenleyen ve düzenleyen personeldir (5018 sayılı Kamu Maliyesinin Yönetimi ve Kontrolü Kanununun 33. maddesi).
Vali üst yönetici midir?
Madde 11 – Bakanlıklar ile diğer kamu idarelerinde en üst yönetici, il özel idarelerinde vali, belediyelerde ise belediye başkanı en üst yöneticidir. (Mülga ikinci cümle: -KHK-676/69 md.; değiştirilerek kabul edilen: -7070/55 md.) (Ek cümle: -KHK-703/213 md.)
İhale yetkilisi ile harcama yetkilisi aynı kişi olabilir mi?
Harcama yetkisinin devredilmesi, yetkiyi devredeni yönetim sorumluluğundan kurtarmaz. … ” hükmü fiyata dahildir. Yetkinin ilgili mevzuatta açıkça belirtildiği haller hariç olmak üzere, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesine göre belirlenen harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.
Harcama talimatı verme ve ödeme emrini imzalamaya kim yetkilidir?
Harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen icra memuru tarafından ödeme emri belgesi düzenlendikten, ön mali kontrolü yapıldıktan ve imzalandıktan sonra, ödeme için muhasebe yetkilisine gönderilmeden önce harcama yetkilisi tarafından imzalanması gerekir.
Ödenek aktarma nedir?
Bu bağlamda, fon transferi, mali yıl içerisinde bir amaç veya hizmete tahsis edilen fonların başka bir amaç veya hizmete aktarılması veya bir harcama kalemi için tahsis edilen fonların başka bir harcama kalemi için aktarılması işlemi olarak da tanımlanabilir (Chubb, 1952: 12).
Ödeme emrini imzalamaya kim yetkilidir?
Harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen icra memuru tarafından ödeme emri belgesi düzenlendikten, ön mali kontrolü yapıldıktan ve imzalandıktan sonra, ödeme için muhasebe yetkilisine gönderilmeden önce harcama yetkilisi tarafından imzalanması gerekir.
Ödenek aktarma yüzde kaç?
(b) 5018 sayılı Kanunun 21(1) maddesi uyarınca kurumlar arası transfer işlemleri genel bütçe toplamının yüzde 10’u ile sınırlı olduğundan, bu tür transfer işlemlerinde bu hususun dikkate alınması gerekmektedir.
Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama birimi en üst yöneticisi kimdir?
“Harcama Yetkilisi” başlıklı 63. maddede; “Belediye bütçesiyle tahsis edilen her harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.” hükmü yer almaktadır.